15 SEO savjeta za web stranice

Bilo da pokrećete novi posao ili uvodite novu liniju proizvoda, izrađujete web stranicu za vašu online prisutnost ili svoju web trgovinu kako bi bili dostupniji i kako bi proširili svoje tržište, onda svakako trebate paziti na optimizaciju web stranice (SEO) kako bi vas potencijalni kupci mogli pronaći u tražilicama.

SEO ili "Optimizacija za pretraživače" je sastavni dio svake online marketing strategije. U svojoj osnovi, optimizacija za tražilice postupak je uključivanja određenih ključnih riječi koje se često pretražuju a koje su relevantne za vašu web stranicu. Na taj način, kada se te ključne riječi traže na web tražilicama poput Google, Google algoritmi vide vaše mjesto kao relevantno i bit će vjerojatnije da će ga staviti na vrh popisa rezultata pretraživanja.

Budući da je SEO često korištena marketinška taktika, tisuće tvrtki natječu se za to prvo mjesto na Googleovoj stranici rezultata. Biti prvi u tražilicama je kao da pronađete „zlatnu žilu“. Biti među prvih 10 je ogroman posao, a biti prvi je posao koji zahtjeva velik trud i puno vremena. Važno je napomenuti, koliko je god teško doći do prve pozicije ili barem među prvih 10, jako lako je i izgubiti tu poziciju ukoliko se ne ulaže konstantan trud u vašu web stranicu.

Dobra vijest je da vam nije potreban ogroman proračun da biste se mogli probiti na vodeće pozicije. Sve što vam treba je malo znanja i odlučnost da prođete kroz svoju SEO kampanju, a Google će vas začas prepoznati. Slijedi popis od 15 savjeta koji će vam pomoći da vaša SEO kampanja bude uspješna.

1. Istražite ključne riječi

Prije nego što započnete s primjenom ključnih riječi, morate znato što ljudi pretražuju kako bi pronašli vaše proizvode i usluge. Jedan od najjednostavnijih načina za to je putem Google Adsa . Aplikacija ima funkciju koja će vam pokazati koliko često se traži određena ključna riječ, odakle se traži i koje su eventualno povezane ključne riječi ili pojmovi. Alat je neprocjenjive vrijednosti i trebao bi se koristiti na početku svake nove SEO kampanje.

2. Ispravne ključne riječi nisu nužno najpopularnije

Kada istražujete i vidite visoko traženu ključnu riječ ili pojam, važno je shvatiti da ovo nije uvijek najbolja ključna riječ za upotrebu. Zašto? – Jer će i svaki drugi posao koristiti istu ključnu riječ za svoju promociju. Zato je važno uvijek provjeriti koje ključne riječi odabire konkurencija s kojima privlače nove posjetitelje. Ako ste mala tvrtka s rastućom web stranicom, možda je bolje usredotočiti se na ključne riječi s nišom i dovesti manju, ali specifičniju skupinu potencijalnih kupaca.

3. Odaberite koliko često ćete prikazivati ključnu riječ unutar teksta na web stranici

Kad pišete tekstove za svoju web stranicu, važno je da odaberete dobar omjer koliko često će se vaša ključna riječ pojaviti unutar tog teksta. Premalo ili prečest broj pojavljivanja je loše za vaše rangiranje na tražilici. Google algoritmi traže sadržaj koji je relevantan za ključnu riječ, a ne samo prisutnost same ključne riječi. Jedan od načina na koji to čine je procjenjivanje gustoće ključnih riječi.

4. Odredite gdje svoje ključne riječi smjestiti u članak

Naravno, sam odabir ključnih riječi i njihovo pisanje u tekstu kad i gdje stignete isto nije dobro.  Važno je odabrati pravo mjesto gdje ih staviti u tekstu. Ključna riječ u naslovu je vrlo važan element,  tada u podnaslovu te ostale rasporedite primjereno količini teksta. Možete koristiti i poveznice za vaše druge tekstove i u njihovim naslovima također koristiti ključne riječi.  To će pokazati algoritmima tražilice da je vaš sadržaj izuzetno relevantan za ključnu riječ, jer nije samo predmet vašeg članka, već je i referenciran u cijelosti.

5. Rasporedite ključne riječi po ostalim dijelovima vaše web stranice

Osim postavljanja ključnih riječi i fraza, važno je da se strateški smjeste i u druge dijelove web stranice. To znači navigacijske trake, poveznice itd. Kad algoritmi vide da je odabrana ključna riječ ugrađena u samu srž vaše Internet stranice, uz sav pisani sadržaj, zasigurno će vas smatrati relevantnijim izvorom informacija.

6. Iskoristite hiperveze odn. poveznice

Drugi način na koji tražilice utvrđuju relevantnost je tako što se vidi da se vaše određene ključne riječi ili fraze koriste za proširivanje informacija koje traži pretraživač. Najbolji način za to je pretvaranjem ključne riječi u hipervezu. Imate nekoliko mogućnosti kamo vodi ova poveznica - ona može usmjeravati posjetitelje na drugi dio vaše web stranice ili može voditi na drugo mrežno mjesto na kojem se objašnjava ili proširuje određeni koncept.

Dobra strategija koju trebate koristiti je udruživanje s drugim web stranicama i njihovo povezivanje s vašom - to će u Googleovim „očima“ povećati vašu važnost.

7. Konstantno osvježavanje web stranice novim sadržajem

Konstantno osvježavanje web stranice novim sadržajem

Uz relevantnost, trebali biste održavati i svoje članke aktualnima. Google prati i kada je što objavljeno na web stranicama, te će sadržaj novijeg datuma često rangirati bolje od onih web stranica koje ne ažuriraju svoju web stranicu. O tome koliko često trebate ažurirati svoju web stranicu pročitajte u našoj nedavnoj objavi. (Koliko često trebam ažurirati svoju web stranicu?)

Budući da nema smisla neprestano prepisivati ​​osnovni sadržaj vaše web stranice, možete odabrati pokretanje bloga na svojoj web stranici i na taj način pružiti novi sadržaj svojim posjetiteljima.

8. Korištenje ključnih riječi u oglasima

Oglašavanje s plaćanjem po kliku (PPC) još je jedna od provjerenih i istinitih strategija internetskog marketinga koje koriste velike i male tvrtke. PPC oglas postavlja se na druge web stranice (uključujući Google) kako bi skrenuo pozornost kupca na vaše poslovanje. To je isplativ način oglašavanja, a utoliko je uspješniji stavljanjem relevantnih ključnih riječi u sam oglas.

Google Ads je već spomenut i to je najbolji alat za stvaranje PPC oglasa koji će se pojaviti na Googleovoj stranici rezultata. Kada pretraživač upiše vašu ključnu riječ u Google, vaš će se oglas prikazati na vrhu rezultata pretraživanja, što vaš oglas čini vrlo vidljivim i tim je vjerojatnije da će privući kupca. No moramo napomenuti da nije dovoljno samo napisati ključne riječi u tekst oglasa i objaviti oglas kako bi bili prvi. Potrebno je ipak malo više, jer je konkurencija sve veća.

9. Napišite sadržaj koji angažira

Već smo spomenuli da vaš tekst treba biti dobro napisan, osim što mora biti ispunjena ključnim riječima. Ovo je važan koncept i doveli ste kupca na vašu web stranicu, što je odlično. No što sada? Posjetitelja trebate navesti da napravi određenu radnju, ispuni neki obrazac, kontaktira vas, kupi proizvod.

To znači da bi trebali pisati zanimljive sadržaje koji će pozvati vaše posjetitelje na angažman. Nemojte biti dosadni i suhoparni, to nitko ne voli.

10. Ključne riječi koje zvuče prirodnije

Uz odabir često traženih, a još uvijek nekonkurentnih ključnih riječi, želite osigurati da odabrane ključne riječi koje zvuče prirodnije. To čini vaš tekst lako čitljivim i pamtljivim.

11. Koristite odredišnu stranicu kao mamac

Koristite odredišnu stranicu kao mamac

O landing page ili odredišnim stranicama smo također pisali (Što je landing page ili odredišna stranica? I kako to djeluje?) Jedna od online marketinških strategija koju mnoge tvrtke koriste je upotreba odredišne ​​stranice . Odredišna stranica prvo je što posjetitelji vide klikom na vašu vezu s Googleove stranice rezultata, a koristi se za sažeti pregled vašeg proizvoda ili usluge prije poticanja posjetitelja da saznaju više. Dobra odredišna stranica sadržavat će ključne riječi i bit će vrlo relevantne za te ključne riječi, a poslužit će u svrhu stvaranja prvog dojma o vašoj tvrtki, proizvodu ili usluzi tako da se probudi posjetiteljeva znatiželja i činjenica da žele saznati više .

12. Iskoristite društvene medije

Sjajan način da sadržaj bude svjež je korištenje društvenih mreža kako biste izbacili ključne riječi, ali i da budete u tijeku sa novitetima iz vaše branše. Kratka dnevna objava na Instagramu ili Facebooku vezana uz vašu tvrtku učinit će čuda. Ne samo da će algoritmi tražilice uzeti na znanje, već ćete privući milijune korisnika društvenih mreža koji u bilo kojem trenutku mogu posjetiti vašu web stranicu i vidjeti da nudite upravo ono što su tražili. Upotrijebite ključnu riječ u svom postu kao vezu do vašeg mrežnog mjesta kako biste privukli Googleovu pozornost i vidjeli da je vaše mrežno mjesto povezano s drugim dijelovima Interneta.

13. Imajte na umu duljinu članka

Kada je riječ o angažiranju potencijalnog kupca, morate imati na umu da su suvremeni rasponi pažnje kratki, posebno kada je riječ o internetu. Imajući ovo na umu, želite postići ravnotežu između količine ključnih riječi u članku, relevantnih podataka u tom članku i duljine samog članka.

Želite pokušati privući pažnju sa što više riječi, kako vaš kupac ne bi bio suočen s neprivlačnom količinom teksta i na taj način završio sa potragom informacija. Oblikovanje članaka je također važno, pa ih pokušajte rastaviti na kraće odlomke s detaljnim naslovima, upotrijebite nabrajanje kako biste saželi informacije itd.

14. Koristite slike

Jedan od najboljih načina da se zadrži pažnja kupca i razbiju monotono dugački tekstovi  je korištenje slika. Naravno, slike bi trebale biti relevantne u odnosu na temu o kojoj pišete. Slike svakako optimizirajte kako bi se vaša web stranica što brže učitavala. Brzina učitavanja vaše web stranice je također važan element kod SEO.

15. Brzina učitavanja web stranice

Brzina učitavanja web stranice

O ovoj temi ćemo uskoro napisati poseban članak gdje ćemo objasniti zašto ovo važno i na koji način to postići. Zato nas pratite na društvenim mrežama, a ukoliko imate dodatnih pitanja ili komentara slobodno nas kontaktirajte.