Phishing (izgovara se kao riječ fishing eng. = Krađa identiteta ) na mreži predstavlja način prevare korisnika računala u cilju otkrivanja osobnih ili financijskih informacija putem lažne e poruke ili Web lokacije.

Uobičajena phishing prevara na mreži počinje e porukom koja izgleda kao zvanična obavijest iz pouzdanog izvora, kao što je banka, poduzeće koje se bavi kreditnim karticama ili ugledni prodavač na mreži. Primatelje ili čitatelje takve e poruka upućuje na lažnu Web lokaciju gdje se od njih zahtjeva da unesu osobne podatke, kao što su broj računa, lozinka, PIN-ovi…

Phishing je dakle jedan od oblika prijevare koji podrazumijeva skup aktivnosti kojima neovlašteni korisnici korištenjem lažnih poruka elektroničke pošte i lažnih web stranica većinom financijskih organizacija pokušavaju korisnika navesti na otkrivanje povjerljivih osobnih podataka.

Jednom kad prikupe povjerljive podatke zlonamjerni korisnici se sami njima koriste ili ih prodaju kako bi došli do podataka o drugim osobama.

Najčešći oblici phishinga su lažna upozorenja banaka ili drugih financijskih organizacija, aukcijskih kuća ili lutrija, kao i pozivi na novčane uplate za lažne dobrotvorne akcije ili zahtjevi lažnih administratora za vašim podacima. Prijevare se prepoznaju po pravopisnim pogreškama, zahtijevanju osobnih podataka, zahtjevima za instalacijom programa koji su u biti lažne zakrpe-virusi, porukama koje zahtijevaju hitan odgovor, pogreškama u zaglavlju elektroničke pošte itd.

Kako se zaštititi?!

      1. Prije svega morate imati na umu da Vam poduzeća, banke i slične ustanove nikada neće poslati poruku u kojoj traže takvu aktivnost.
      2. Ukoliko se i dogodi da dobijete sličnu poruku, te ukoliko sumnjate u njen sadržaj a sadrži linkove gdje bi se trebali prijaviti, npr. Vaša banka, onda radije sami otvorite svoje preglednik (Internet explorer, Firefox i sl.) te vlastoručno upišite link vaše banke (NE LINK KOJEG STE DOBILI) i provjerite da li se od Vas traži kakva radnja/akcija.
      3. Radije nazovite telefonom (ukoliko ste u mogućnosti) svoju banku, poduzeće i provjerite točnost informacija koju ste dobili porukom.
      4. Ne ostavljajte svoje podatke na raznim neprovjerenim Internet stranicama
      5. Koristite neke od poznatih zaštitnih programa za vaše računalo.

Javite nam se ukoliko trebate savjet ili pomoć!