Što je landing page ili odredišna stranica? I kako to djeluje? - Building landing page

Kad se u digitalnom marketingu govori o odredišnim stranicama (landing page), vjerojatno govore o stranicama koje su posebno dizajnirane za određenu marketinšku kampanju i imaju specifičan zadatak.

Koliko god jednostavne zvučale, odredišne stranice mogu biti zbunjujuća tema za vlasnike web stranica. Što se kvalificira kao odredišna stranica, a što ne? Da li je svaka stranica na vašoj web stranici, odredišna stranica? Čemu služe? Mogu li se optimizirati za pretvorbu i tražilice? Krenimo!

Što je odredišna stranica?

U digitalnom marketingu odredišna stranica je stranica posebno dizajnirana za jednu svrhu: da posjetitelja natjera na konverziju (neku radnju). Bilo da se radi o prijavi za događaj, pretplati se na bilten ili doniranju novca u dobrotvorne svrhe; odredišna stranica ima za cilj upravo to. Stoga je potpuno usredotočena na jednu akciju. Ideja je na pažnji posjetitelja bez da mu ostali elementi web stranice smetaju i odvlače pozornost. U Alba marketingu ih izrađujemo kao dio marketinške kampanje.

Evo nekoliko primjera što posjetitelji mogu na odredišnoj stranici:

  • Mogu obaviti kupnju ili donaciju
  • Mogu ostaviti podatke poput imena i email adrese u obrascu koji je postavljen
  • Mogu vas nazvati
  • Mogu vam se obratiti putem chata
  • Mogu se prijaviti na bilten
  • Mogu se registrirati za određen događaj (npr. webinar)

Kako funkcionira odredišna stranica?

Zamislite da dobijete e-poštu od lokalnog organizatora s najavom koncerta vašeg omiljenog benda. Odlično, baš ste to htjeli i super ste uzbuđeni što ste dobili karte! Kliknete na poveznicu u poruci i završite na početnoj stranici gdje vas je organizator koncerta pozvao da pogledate datum održavanja i ostale informacije. Počinjete tražiti raspored, gledate kad će opet biti, no onda razmišljate da vam se više sviđa drugi band pa idete vidjeti da li možda on ima uskoro koncert, otvarate Google tražilicu, a tamo vas dočeka reklama kako je upravo na akciji predmet koji vam se već dugo sviđa… Razumijete nas naravno, vaš potencijalni kupac je u samo par klikova završio daleko od onoga što ste u ponudili. U većini, a to sigurno znate i iz vlastitog iskustva, on se više neće vratiti na vašu stranicu da bi obavio kupnju.  

Internet je prepun distrakcija i odredišne stranice u marketinškim kampanjama se pokušavaju riješiti upravo tih distrakcija. U gornjem primjeru, da ste završili na stranici koja je isključivo usredotočena na ovaj koncert, pružajući potrebne detalje i privlačan poziv na akciju koji vodi do košarice, vjerojatno biste već kupili ulaznice.

Ako ljudi kliknu vezu na kampanji u vašem biltenu ili postu na društvenim mrežama, već ste nekako potaknuli njihov interes za vaš događaj, dobrotvornu organizaciju ili bilo što drugo što promovirate. Budući da su bili izloženi sadržaju na koji su kliknuli, vjerojatno već imaju malo znanja o toj temi. Zbog toga će vjerojatno biti dalje u korisničkom putovanju kao netko tko dolazi na vašu web stranicu iz informativnog upita za pretraživanje na Googleu. To znači da su veće šanse za konverziju (pretplata, dobivanje ulaznica ili kupnja nečega). Stoga ima smisla usredotočiti se na radnju korisnika. Sada samo morate osigurati da ovu akciju učinite što lakšom!

Kako ih optimizirati?

Kada izradite odredišnu stranicu u marketinške svrhe, prvo morate odlučiti što želite da ljudi rade na toj stranici. To ne bi trebalo biti preteško ako imate jasan cilj kampanje. U gornjem primjeru to bi bila prodaja ulaznica za taj koncert. Ako znate svoj cilj, možete početi optimizirati stranicu za ciljnu skupinu i dodati sve bitne elemente koji bi trebali biti na stranici, no nemojte pretjerivati, a u pružanju informacija budite točni, kratki i jasni.

Bitni elementi: informirajte i uvjeravanje

Očito je da biste trebali prilagoditi odredišnu stranicu kako biste svojim korisnicima pružili ono što im treba i uvjerili ih da istodobno sudjeluju ili da naprave određenu radnju. Stoga je neophodno da poznajete svoju publiku. Ipak, neki su elementi toliko česti da ih možete pronaći na gotovo svakoj sjajnoj odredišnoj stranici. Ovdje smo ih naveli za vas:

  • Naslov koji prenosi poruku: što korisnik treba učiniti ovdje?
  • Poziv na radnju (CTA) ili kratki obrazac ljudi mogu ispuniti odmah
  • Neke bitne detalje koje bi korisnik želio znati prije nego što klikne na gumb za određenu radnju (na primjer, vrijeme i mjesto događaja)
  • Dizajn: privlačna slika ili kratki video (recimo, ako posjetitelj može nešto osvojiti, poput tableta, to ima smisla i pokazati
  • Društveni dokaz (primjerice citat ili više citata osoba koje su već obavile kupnju i sretni su što su prisustvovali koncertu jer je bio odličan
  • U slučaju kupnje ili donacije: mogućnosti plaćanja

Zapamtite: Neka bude kratko i jednostavno! Da biste svojoj stranici dodali više fokusa, možete se čak i riješiti izbornika, jer to može odvesti ljude od vaše stranice. Ako trebate dodati veze na druge stranice, razmislite o tome da ih dodate ispod sadržaja, umjesto da posjetitelje odvlačite sa odredišne stranice. Isto se računa za sve sekundarne radnje, poput gumba za donaciju i slično.

Test!

Ne zaboravite testirati stranicu! Ako gradite odredišnu stranicu, vjerojatno imate dobru predodžbu o tome što vaša publika želi. S obzirom da su napravljene za konverziju (potrebnu radnju posjetitelja),  isplati ih se temeljito testirati A / B! A kad napravite tu sjajnu odredišnu stranicu, svakako je duplicirajte i upotrijebite kao predložak za ostale odredišne stranice.

Zaključak

Sigurno ste dobili dojam o tome što je odredišna stranica i kako bi ju vi mogli iskoristiti u svom poslovanju. Važno je napomenuti da ukoliko se oglašavate putem društvenih mreža ili putem GoogleAds-a, onda bi vam odredišne stranice puno pomogle prilikom konverzija.


Ako želite pomoć u sastavljanju nekih odredišnih stranica, javite nam se, rado ćemo vam pomoći! Javite se danas za više informacija.