Obrt za informatiku i marketing Alba posluje od 2007 godine. Za ovu vrstu tržišta treba biti kompatibilan te svakodnevno vršiti nadogradnju,a u Albi se mogu pohvaliti kako uspješno obavljaju svoj posao. Informatika kao grana koja se u ovom desetljeću najviše razvila i unaprjedila zahtjeva od pružatelja informatičkih usluga upućenost u najnovije promjene. O nadogradnji portala www.vinkovci.com.hr te temama vezanim za djelatnost Albe razgovarali smo s Davorom Čolićem, vlasnikom obrta za informatiku i marketing ALBA.

Možete li nam ukratko opisati djelatnost tvrtke Alba?

-Alba je obrt za informatičke i marketinške djelatnosti, a u primarnu djelatnost je uključeno sve što se tiče interneta, od izrade internet stranica, smještaja, održavanja, promocije, izrada aplikacija, oglašavanja... Mogli bi ovako nabrajati u nedogled, no Alba za svoje korisnike može odraditi sve što je potrebno, pa i više od toga. U Albi sam jedini zaposleni, a ujedno i vlasnik obrta. Zbog obujma posla trenutno sam u situaciji da tražim nove zaposlene. Uz internet nudimo i grafičke usluge, online servis računala, prodaju aplikacija. Od nedavno smo i Microsoftov partner, pa se i svi njihovi proizvodi mogu kod nas naručiti.

Jeste li ograničeni samo na Vukovarsko-srijemsku županiju ili obavljate usluge i u drugim županijama? Kako biste ocijenili konkurenciju na našem području?

-Nismo ograničeni geografskim položajem. U tome i je superiornost interneta kao medija. Do danas smo odradili popriličan broj uspješnih projekata, a da klijente nismo uživo niti vidjeli, bilo da se radi o klijentima iz Hrvatske ili inozemstva. Naime, s obzirom na dostupnost interneta i mogućnosti pri komunikaciji, možemo odraditi posao za bilo kojeg klijenta u svijetu. Internet danas nije nepoznanica, ali da su ljudi u nekim situacijama na krivi način upoznati sa radom ili očekivanjima, to je činjenica. Postoje mnoge obmane kada je u pitanju internet i s neke strane opravdano nepovjerenje klijenata, no za to je upravo kriva nedovoljna informiranost. Što se konkurencije tiče, volim reći da nemam konkurenciju. Ne zato što ne postoje druga poduzeća ili osobe koje se bave sličnim ili istim poslom, već zato što našim korisnicima pristupamo na drugačiji način, nudimo neka rješenja koja je teško odbiti, a i jednostavno zato što svoju energiju neću trošiti na njih, radije ću je kreativnije iskoristiti i unaprijediti neke svoje usluge ili proširiti djelatnost, upravo to vrijeme potrošiti za svoje korisnike, a takvim pristupom, te sa svojom paletom usluga zadovoljnih korisnika je svakim danom sve više i više.

Najposjećeniji regionalni portal www.vinkovci.com.hr je upravo djelo Albe. Možete li nam reći jeste li zadovoljniji samim portalom i postoji li prostora za poboljšanje?

-Portal nije djelo Albe, već Poduzeća WMD iz Bjelovara. Portal je dio IZHR projekta kojeg je osmislio upravo WMD prije nekoliko godina, a projekt je osmišljen na genijalan način. WMD je napravio 130 portala za 130 gradova u Hrvatskoj. Pozvao je sve zainteresirane da budu voditelji portala u svom gradu, a Alba se u projekt uključila prije nešto malo više od tri godine, od kada vodi brigu o portalu. Svojom upornošću, svakodnevnim radom bez vikenda i blagdana, portal je ubrzo prepoznat od mnogobrojnih posjetitelja koji traže prave informacije na jednom mjestu, no i mnogo više, a upravo je to razlog zašto smo postali vodeći regionalni portal. Osim informativnog sadržaja, na portalu postoji također velik broj poslovnog i zabavnog materijala. Nedavno je portal potpuno preuređen i dodane su mnogobrojne mogućnosti. Nabrojao bih samo neke novosti: telefonski imenik grada, integracije sa Facebookom, oglasi koje danas mogu postavljati posjetitelji osobno, web trgovina, gradski vodič, panorama grada (koju vole zvati virtualnom šetnjom), unikatna vremenska prognoza, video, chat, te svakodnevno objavljivanje novih poslova u gradu i okolici u suradnji sa Hrvatskim zavodom za zapošljavanje.

Ovim putem se ujedno želim zahvaliti svim našim dosadašnjim suradnicima i svim posjetiteljima koji su nam kroz ovo vrijeme dali potrebnu potporu svojim posjetima i kad nam je bilo najteže, no ponajprije mojoj ženi koja me je u potpunosti podupirala s obzirom da sam na portal “trošio” dnevno 6 i više sati svog slobodnog vremena. Često sam slušao kako u gradu nema događanja, kako se možete razonoditi na samo pojedinim mjestima, kako nema kulturnih zbivanja, edukativnih događanja, kako je manjak sportskih aktivnosti pa sam svojevremeno i sam bio uvjeren u to, no od trenutka kada sam počeo voditi portal, shvatio sam da su to apsolutne bedastoće. Grad je prepun raznih događanja, samo nije postojalo mjesto sa svim tim informacijama. Danas je to upravo portal o kojem pričamo. U gradu postoji još više događanja, ali na žalost nismo u mogućnosti sve popratiti, pa ovim putem pozivamo sve koji imaju neku vijest i žele je podijeliti s nama da nam se slobodno jave. Volontiranjem smo dosegli vrhunac, sada je vrijeme da portal postane profesionalan i da u njega još više ulažemo kako bi posjetitelji bili još zadovoljniji. Sve u svemu mogu reći da sam izuzetno zadovoljan onim što smo postigli s portalom, zahvaljujući WMD-u koji nam je to sve omogućio, a mjesta za poboljšanja uvijek ima, pogotovo što se tehnologija u internet sferi svakim danom sve više i bolje razvija.

Koliko su ljudi, tvrtke, organizacije te gradovi uopće svjesni važnosti marketinga i što se podrazumijeva kada kažemo marketing?

-Nedavno sam na jednoj radio postaji čuo sljedeće: “Thomas Edison je američki izumitelj i tehničar rođen 1847, a umro je 1931. U svom radu je izumio mnoge stvari bez kojih danas život ne bi bio zamisliv. Nakon njegove smrti u svijetu se pričalo kako je otkrio sve što se otkriti može. Zvuči li Vam to smiješno? E i nama zvuči smiješno kad nam kažete kako Vam reklama nije potrebna.” Nisam siguran da sam uspio sve točno prenijeti onako kako sam čuo, pa se ispričavam autorima ove izuzetno domišljate poruke. Kad ljudi govore o marketingu zapravo misle na reklamu u većini slučajeva, što je zapravo krivo. Marketing je ukratko niz istraživanja radi poboljšanja prodaje usluga ili proizvoda radi postizanja većeg profi ta odnosno zarade. Reklama je konačan produkt tog istraživanja, odnosno alat s kojim se dolazi do te zarade. No, takve marketinške kampanje su poprilično skupe pa se ljudi, tvrtke, organizacije i gradovi uglavnom sami odlučuju gdje će se i na koji način reklamirati, uglavnom gledajući naravno koliko ta reklama košta.
Reklama je kao prvo investicija, a kriva investicija može dovesti u neugodnu situaciju. Bit reklama je optimalno ulaganje s najvećom mogućom zaradom. No istina je da svako poduzeće, organizacija, grad treba reklamu i tu reklamu trebaju konstantno. Krivo je kad se odlučuju na reklamu samo u nekim određenim trenucima, bilo da se radi o novom proizvodu ili nekoj akcijskoj prodaji, reklamirati se moramo stalno. Najpoznatiji primjer za to je Coca cola, svima poznata, a u reklame ulažu enormne svote. Internet stranica je zato idealna za promociju poslovanja, promociju proizvoda/usluga, osobnih postignuća i slično.
Razloga ima puno, no prije svega njena dostupnost 24 sata dnevno i to u čitavom svijetu. Drugi razlog je taj što je investicija daleko manja, a učinak daleko veći nego kod konvencionalnog reklamiranja. Istina, da bi stranica donijela željeni učinak treba je znati kvalitetno napraviti. Najveća greška je što vlasnici i oni koji rade internet stranice smatraju kako je posao gotov čim su je postavili na internet. Apsolutno krivo gledanje, tek tada započinje najveći posao jer za tu stranicu ljudi trebaju čuti, doći do nje, pogledati što se nudi, a tek tada je njena učinkovitost i investicija opravdana.

Ako vi morate nagovarati ljude ili dijeliti posjetnice da dođu na Vašu stranicu, onda je nešto krivo. Primjer, napravite prekrasan promotivni letak u 1.000 primjeraka, sve objašnjeno, platili ste ga skupo, prvo priprema, pa tisak, a onda ste to sve spremili u garažu. Učinak od takvog letka=nula. Netko te letke mora i podijeliti, zar ne?! Isto je sa stranicom, ako nije kvalitetno napravljena, posjeta=nula, a rezultati poražavajući. Drugi način promoviranja su upravo raznorazni specijalizirani ili opći portali gdje možete reklamirati svoju stranicu, a na njoj će posjetitelj dobiti sve važne informacije koje ga zanimaju. Tako nešto ne možete dobiti u klasičnim reklamama, koje su kao i portali dobri da bi privukli pažnju potencijalnog kupca, a na kraju se sve svodi opet na internet stranicu. Hrvatska će ući u Europsku uniju, ja sam uvjeren i siguran da naši lokalni poduzetnici imaju što ponuditi na tom tržištu, no pitanje je kako će se za njih na tom ogromnom tržištu čuti?! Jedino putem interneta, jer će im to biti najjeftiniji i najbrži način reklamiranja.

Osjeti li se kriza i u području vaše djelatnost, jer poznato je da su ljudi danas prisiljeni brinuti se samo o osnovnim potrebama za život?

-Ako govorimo o poslovnom svijetu, onda je reklama jedna od osnovnih potreba za neko poslovanje. Bolje je i loša reklama nego nikakva. Na tržištu morate biti prisutni jer danas Vas ljudi vrlo lako zaborave ako ih stalno ne podsjećate da ste tu, da Vas trebaju isto tako kako i Vi njih trebate. U kriznim vremenima se moramo još više reklamirati jer je svaki promil na tržištu važan i možda presudan za opstanak poslovanja. Što se tiče krize kako kažete, gdje su ljudi prisiljeni brinuti samo o osnovnim potrebama, mogu samo reći da će biti ljudi koji će uvijek biti u krizi, ma što god se u svijetu dogodilo ili kod nas dogodi. Istina, suosjećam s onima koji su ostali bez posla, gdje su poduzeća za takve postupke iskoristili “krizu” kao izgovor. No, ako pogledamo na cestu vidjet ćemo da se u autima vozi jedna ili eventualno dvije osobe, da su ceste prometne, a to sigurno ne govori da je kriza. Zar ih ne bi trebalo biti više u autu ako je kriza? Zar tih vozila ne bi trebalo biti manje? Manje ljudi po kafićima, pogotovo u radno vrijeme? Osjećam da nekolicina ili više njih krizu uzimaju kao izgovor kako ne bi morali ništa učiniti. Posla nema?! Posla ima i uvijek će ga biti, no sve je stvar što smo Mi spremni učiniti za naše bolje sutra.
Ovakvom krizom je prouzročen psihološki pritisak ostalima, zbog kojeg onda većina općenito manje troši iz straha što će biti sutra. Ono što nam se sada događa, moralo je doći kad tad, a bolje prije nego kasnije, zar ne?! Ako u ovom slučaju postoji opravdan strah, onda je štednja jedan od načina kako se sačuvati, ali ne i kako poboljšati svoju situaciju, pa ju stoga smatram kao neprihvatljivo rješenje. Neke pametne investicije ili ulaganja, bilo privatna ili poslovna, mogu imati daleko bolji efekt. Na kraju krajeva, smatram da bih osobno mogao biti primjer kako bi se neki mogli promijeniti život. Računalima se jako dugo bavim zahvaljujući mom bratiću, koji me je još ‘94 uvukao u taj svijet. Istina, imao sam drugih poslova pa su mi internet i računala uvijek bila više hobi i izvor dodatne zarade, no to se sve promijenilo prije tri godine, kada je Alba osnovana.

Alba u budućnosti?
-Svakako proširiti svoje usluge, no prvenstveno portal podići za početak stepenicu više. Također proširiti i broj naših korisnika, koji već danas nije mali, a samo neke od naših renomiranih klijenata možete vidjeti i na našoj stranici www.alba-marketing.hr
Što se većih ciljeva tiče, dakako da ih imam, no još nije trenutak da pričam o njima jer je potrebno još puno predradnji odraditi kako bi ih mogao početi ostvarivati.

Razgovarala: Marija Tolušić

(Vinkovački list 21.05.2010.)

 

Imate li dodatnih pitanja ili trebate neobvezujuću ponudu