Savjeti

IZRADA WEB STRANICA

Nazovite nas

099 34 18 900

Anonimna anketa

Poštovani/a!

Molimo Vas za par minuta Vašeg vremena kako bi nam odgovorili na vrlo kratka i jednostavna pitanja vezana za web stranice u ANONIMNOJ anketi koju smo pripremili.

Puno ćete nam pomoći svojim odgovorima kako bi poboljšali svoje usluge!

KLIKNI ODMAH!

Unaprijed se zahvaljujem!

Direktor
Davor Čolić

Trgovinu kao važnu gospodarsku djelatnost možemo definirati kao ukupnost svih oblika trgovačkih aktivnosti, od nabavke robe od proizvođača do isporuke te robe konačnom potrošaču.
Trgovinu kao važnu gospodarsku djelatnost možemo definirati kao ukupnost svih oblika trgovačkih aktivnosti, od nabavke robe od proizvođača do isporuke te robe konačnom potrošaču.
 
Zahvaljujući svom položaju između ponude i potražnje robe, te na taj način utječući na proizvođače i potrošače, trgovina igra ključnu ulogu u gospodarstvu. U nekoliko posljednjih godina udio ovog sektora je u snažnom usponu. Svojim učešćem u stvaranju dodane vrijednosti trgovina igra važnu ulogu u kreiranju novih poslova. To je vidljivo iz visokih 45% udjela u ukupnom broju poduzetnika, 10% udjela u BDP, te 14% udjela u broju zaposlenih.

Istovremeno, trgovina se suočava s velikim izazovima, kao što su povećana konkurencija na domaćem tržištu, koncentracija, uvođenje novih tehnologija, nužnost pružanja novih usluga i oblika prodaje baziranih na elektroničkoj trgovini, globalizacija trgovine.

Istodobno s početkom ekspanzije velikih svjetskih trgovačkih kuća u Hrvatsku, domaće su tvrtke proživljavale bolne promjene i borile se za opstanak. Trgovačke kuće koje su bile u državnom vlasništvu su privatizirane. Progresivna koncentracija zapadnoeuropskih i domaćih trgovačkih kuća povećat će konkurenciju između lanaca trgovina. Da bi se učinkovito natjecale, velike hrvatske trgovačke kuće počinju primjenjivati sofisticirane metode poput space managementa, automatskog sustava naručivanja, data warehousing itd. U isto vrijeme, privatne robne marke su prepoznate kao jedna od opcija u snižavanju razine cijena. Jedna od prednosti domaćih trgovačkih kuća jest u poznavanju specifičnosti hrvatskog tržišta, što u uvjetima stvaranja efikasnog sustava postaje prednost u odnosu na strane trgovačke kuće.

Razvoj informatičkog društva i tehnologije mijenja tradicionalan način poslovanja, prilagođavajući ga novim potrebama potrošača, što uvjetuje pojavu novih oblika prodaje; izravna prodaja krajnjem potrošaču, prodaja na daljinu, elektronička trgovina, nove komercijalne usluge na području prezentacije proizvoda, savjeta, plaćanja i isporuke. Budući razvoj ove djelatnosti ovisit će prvenstveno o njenoj prilagodbi, ali i o regulativi koja bi trebala osigurati razvoj učinkovitog sustava za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača.

Da li ste znali?

... da je Benedikt Kotruljić (1400.-1468.) napisao knjigu "O trgovini i savršenom trgovcu" još 1458. godine, a ona je tiskana u Veneciji 1573. godine.

... da je Blaž Lorković (1839.-1892.) napisao knjigu "Počela političke ekonomije". U knjizi se jednostavnim riječima, a opet stručno, tumače temeljni gospodarski pojmovi.

... da je Richard Cantillon (1680-1734.), irski plemić uveo izraz poduzetništvo, a inaće se je sam bavio bankarstvom.

...da prema istraživanju talijanskog davatelja Internet usluga "Netscalibur", talijani su još u 2002. godini dnevno slali oko 180 milijuna e-mail poruka, od kojih 160 milijuna poslovni korisnici i 20 milijuna kućni korisnici. Talijani su tijekom 2002. godine poslali više od 70 milijardi e-mail poruka. Talijanski poslovni subjekti u prosjeku dnevno primaju oko 70 e-mail poruka.

... da je internacionalizacija hrvatske trgovine počela je 1997. godine kada se na proboj na naše tržište odlučio Drogerie markt. Neprestano razvijajući svoju mrežu, DM je do danas otvorio više od 45 prodavaonica kozmetičkih i higijenskih proizvoda diljem Hrvatske.

Izvor: poslovniforum.hr

X

Right Click

No right click